Listen2Quran

Sabtu, September 19, 2009

PKFZ : Siapa musuh dalam selimut Najib??

Najib telah mengarahkan polis untuk menyiasat penyebaran dalam internet rahsia Kerajaan berhubung Skandal Rasuah dalam PKFZ yang melibatkan barisan 'key person @ orang terpenting' dalam barisan pentadbiran negara Malaysia akhirnya terdedah.

Satu persoalan yang timbul, jika dokumen kabinet itu tidak benar, mengapa Najib minta siasatan dijalankan? Sama ada dia sedar atau tidak, Najib telah membenarkan kesahihan dokumen berkenaan secara tidak langsung. Kalau tidak benar sudah pasti ada sidang akhbar menafikan kebenaran dokumen berkenaan.

Hanya satu cara untuk Najib membersihkan arang yang terconteng di muka iaitu dengan mewujudkan satu badan siasatan yang bersih serta neutral di mana anggotanya terdiri dari setiap wakil parti politik di Malaysia termasuk PAS/ DAP/ PKR harus ada wakil mereka dalam badan siasatan berkenaan. Barulah hasil siasatan itu tadi tidak di pertikaikan oleh rakyat.Tapi kenapa Najib tidak sanggup untuk menubuhkan Suruhanjaya sebegitu sebaliknya menubuhkan satu "Super Task Force" untuk menyiasat?

Satu lagi persoalaan yang timbul, siapa dan mengapa dokumen itu di dedahkan kepada media? Saya kurang yakin dokumen berkenaan disebarkan oleh pembangkang kerana dokumen berkenaan berada dalam lingkungan 'orang penting dan dalam pentadbiran’ Kerajaan sahaja. Jadi memanglah ada di antara 'orang kuat' ini yang berkemungkinan tidak senang dengan Najib atau Muhyiddin bertindak membocorkan dokumen berkenaan kepengetahuan umum menerusi media.

Siapa orang itu? siapakah yang menjadi gunting dalam lipatan atau musuh dalam selimut dalam barisan Menteri-Menteri orang kanan Najib sendiri kerana rakyat sudah maklum ini pastinya bukan kerja Pakatan Rakyat sebab tidak ada seorang pun YB dari Pakatan Rakyat yang duduk dalam barisan kabinet pada hari ini. Definately NOT !

Saya teringat satu pepatah lama, 'bangkai walau bagaimana disorok, akan terbau juga busuknya'. Begitu juga dengan kes ini, penipuan terhadap rakyat amatlah tidak diredhai oleh Allah swt. Maka sebab itulah terbuka hati salah seorang kuncu kabinet untuk mendedahkan kemungkaran yang telah mereka lakukan ke pengetahuan rakyat.

Buatlah sesuatu sekiranya BN/UMNO tidak mahu lagi kehilangan kepercayaan rakyat terhadap mereka. Sedarlah 'faith' rakyat terhadap UMNO/BN makin hari makin pudar dan akan terus pudar oleh kerana kemungkaran yang mereka lakukan makin hari makin terdedah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan