Listen2Quran

Ahad, Ogos 09, 2009

Babi atau bari-bari ? Sifat babi yang terkutuk !

Lazimnya, babi atau khinzir yg diternak di Malaysia, tidak berbulu tebal, bulunya nipis sahaja hingga menampakkan kulitnya yg kemerahan. Itu di dalam negara. Malah bulu babi hutan yg sering di tangkap di hutan2 negara ini juga tidak tebal bulunya. Babi di negara lain pulak macamana ? Oh ! Bulunya tebal beb..malah ada baju tebal yg dibuat dari bulu babi. Lihatlah sekandang babi berbulu tebal di bawah...!

Seakan biri-biri tetapi, jangan teruja sangat kerana hidungnya tidak macam hidung kambing..!

Wak panggil 'bari-bari'..boleh ?

Apa pun foto diatas bukanlah sebab utama posting ini dipaparkan, tetapi artikel ini mengajak pembaca agar melihat dengan fakta mengapa babi itu HARAM ke atas umat islam. Sama jua islam mengharamkan arak. Arak hanya tidak HARAM buat Ronnie Liu !!

Malah ada sifat-sifat Babi yang sangat diHARAMkan Untuk Umat Islam menirunya. Teruskan membacanya sehingga habis ! Diceritakan, tentang seorang musafir(ilmuan) yang telah datang bertanya kepada salah seorang ulama mengenai babi ini. Ilmuwan itu bertanya kepada ulama :
Haramnya haiwan babi bagi umat muslim adalah disebabkan kerana banyaknya parasit dan kotoran dalam haiwan ini. Dengan semakin canggihnya ilmu kedoktoran, bukankah mungkin nantinya haiwan babi dapat dibersihkan dari virus dan parasit yg mematikan ini? Apakah nantinya haiwan babi yg bersih ini akan menjadi halal ?
Ulama menjawab:
Haramnya babi bukan kerana hal itu saja. Tetapi ada sifat babi yg sangat diharamkan untuk umat Islam mengikutinya. Ilmuwan: Apakah itu?

Ulama menjawab :
Cuba anda buat 2 kandang. Satu kandang anda isi dgn 2 ekor ayam jantan dan 1 ekor ayam betina . Dan..,Satu kandang lagi anda isi dengan 2 ekor babi jantan dan 1 ekor babi betina.

Soalannya ! Apakah yang akan terjadi pada masing2nya dikandang tersebut? Bisakah anda menekanya? Ilmuwan: Tidak.

Ulama menjawab : Mari kita lihat sekarang. Pada kandang pertama dimana ada 2 ekor ayam jantan dan 1 ekor ayam betina . Yang terjadi adalah 2 ekor ayam jantan tersebut berkelahi dahulu untuk merebut 1 ekor ayam betina, dan disitu ada yg menang dan kalah. Dan itu adalah sesuai dgn kudrat & fitrah manusia yg diciptakan.

Ilmuwan: Di kandang babi ?

Ulama menjawab : Ini yg menarik. Di kandang ini, 2 ekor babi jantan itu tidak berkelahi untuk berebut babi betina tersebut malahan menyetubuhinya secara beramai2 babi betina tersebut dan juga terjadi hubungan homoseksual antara kedua2 ekor babi jantan tersebut setelah selesai dgn si betina.

Hal inilah yg jelas bertentangan dengan fitrah umat manusia. Bila umat Islam terikut memakan babi maka ditakuti umat Islam akan mempunyai sifat dan kerekter serupa seperti babi ini, Hadaanallahu Wa Iyyakum Ajma`in, Wallahu A`lam Bish-shawab.
Diharamkan bagimu (memakan) bangkai, darah, daging babi,(daging haiwan) yang disembelih atas nama selain Allah, yang tercekik,yang dipukul, yang jatuh, yang ditanduk, dan yang diterkam binatang buas, kecuali yang sempat kamu menyembelihnya, dan (diharamkan bagimu) yang disembelih untuk berhala. Dan (diharamkan juga) mengundi nasib dengan anak panah, (mengundi nasib dengan anak panah itu) adalah kefasikan.

Pada hari ini orang-orang kafir telah putus asa untuk mengalahkan) agamamu, sebab itu janganlah kamu takut kepada mereka dan takutlah kepada-Ku. Pada hari ini telah sempurnakan untuk kamu agamamu,dan telah Ku-cukupkan kepadamu nikmat-Ku, dan telah Ku-ridai Islam itu jadi agama bagimu. Maka barang siapa terpaksa karena kelaparan tanpa sengaja berbuat dosa, sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."(QS. Al-Maidah (5): 3)
Maka kepada mereka-mereka yang gemar melakukan hubungan seks secara beramai-ramai sebagaimana yg dapat dilihat di internet ini, sesungguhnya perbuatan itu memang menyerupai sifat babi. Adakah anda kagum dengan babi ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan